dissabte, 21 d’agost del 2010

Vehicles de Can Olivet matriculats a Girona durant els anys 1950 (IV)

26) AUTOCAR SEDDON amb matricula GI-8856.
Xassís núm. 8875
Motor Perkins núm. 3145602
HP: 26
Places: 31-33
Aquest autocar tingué dues carrosseries: la primera fabricada per BEULAS, d'Arbúcies; la segona fabricada per Ciscar, de Saragossa.
Aquest autocar es va estrenar el 19 de juny de 1954, amb la placa verda GI-12; es va matricular el 11 d'agost de 1954. Fou venut el 26 de desembre de 1977 per ser desballestat.
Es va comprar al concessionari SEDDON de Barcelona, satisfent-se 290.000 pessetes pel xassís, el qual fou recollit a Bilbao per l'Agustí Brugués i Olivet, qui va conduir-lo des de Bilbao fins a Arbúcies per ser carrossat. Fou el primer autocar equipat amb radio-micro.
Fou inscrit a nom d'en Josep Brugués i Brandia, amb adreça al carrer Generalísimo 3, de Besalú; el 6 de novembre del 1961, fou transferit al senyor Agustí Brugués i Olivet, amb la mateixa adreça; finalment, el 30 de gener de 1976 fou transferit al senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Nord 67, de Banyoles.
Aquest Seddon feia serveis discrecionals els primers anys; més endavant va cobrir els serveis de mercats. En Miquel Costa fou llur xòfer.

Distribució de places d'aquest autocar Seddon:

img414

El Seddon fotografiat al mirador del llac de Banyoles:

img415

Dues fotografies de l'interior d'aquest autocar amb les butaques de fusta fabricades també pel carrosser Beulas:

img416

img417

Fotografia de la part posterior del Seddon, presa a Tolosa de Llenguadoc, amb placa verda GI-12:

img421

Fotografia de l'excursió d'un grup de monges i alumnes del col·legi Cor de Maria, d'Olot, a Lorda, amb el Seddon:

img418

Dues fotografies del Seddon amb la carrosseria fabricada per Ciscar, de Saragossa; aquesta primera fotografia hi ha el Seddon al final del carrer Pere Alsius, just al costat del garatge de Can Olivet, de Banyoles:

img420

img419

La documentació administrativa que és conserva:

img387

img388

img389

img390

img391

img392

img393

img394

img395


img396

img397

img398

img399

img400

img401

img402

img403

img404

img405

img406

img407

img408

img409

img410

img411

img412

img413



27) AUTOCAR FORD amb matrícula GI-19115.
Places: 25
Aquest autocar Ford es va matricular el maig del 1958, sent carrossat per en Beulas, d'Arbúcies. Era inscrit a favor del senyor Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 1, de Besalú. El 16 de maig de 1966 es va vendre al senyor Francisco García i Martin, d'Olot, per mediació d'AUTO RECORD d'Olot, abonant-se 230.000 pessetes. El senyor García va carrossar-lo de nou a ZANE, de Saragossa. Els xòfers eren l'Enric Portas i en Francisco García.

Fotografia del senyor Enric Portas, recolzat al Ford, presa a Lorda:

img424

El Ford fotografiat a Donostia:

img425

Una altre fotografia presa en la celebració de la festa de Sant Cristòfol a Olot:

img426

Fotografia d'una excursió a Lorda:

img427

Fotografies d'un accident del Ford a Olot:

img428

img429

Fotografia del Ford a Lorda:

img430

Dues fotografies d'aquest Ford accidentat a Suïssa:

img432

img431

Distribució de les places d'aquest Ford carrossat per en Beulas:

img433

Targeta de transport discrecional del Ford del 1960:

img422

img423



28) AUTOCAR FORD THAMES amb matrícula GI-20002.
Xassís núm. 7302661
Motor Perkins núm. 3255402
Places 28 a 30.
La primera carrosseria d'aquest autocar fou construïda per la casa Hugas, de Barcelona; la segona carrosseria era d'en Ciscar, de Saragossa. Es va matricular el 28 d'agost de 1958.
Es va comprar a VIATGES COSTA BRAVA SL, de Figueres; el 28 d'abril de 1965 es va vendre al senyor Simon Farreras, qui va inscriure'l a nom del senyor Lluís Casademont. El 26 d'octubre de 1967 el va recomprar el senyor Agustí Brugués i Olivet. El 30 de desembre de 1975 fou transferit al senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Nord 67, de Banyoles (Pla de l'Estany). Finalment, es va vendre el 30 de gener de 1976 per a llur desballestament. La carrosseria es va vendre el 1982 a Vilavenut per a escenari d'orquestra.

El Ford Thames fotografiat a Figueres (Alt Empordà) amb la carrosseria original fabricada per Hugas de Barcelona:

img443

Tres fotografies d'aquest autocar Thames preses al pont de Besalú amb la segona carrosseria fabricada per en Ciscar:

img444

img445

img446
La documentació administrativa que es conserva és el permís de circulació:

img434

img435

img436

img437

img438

img439

img440

img441

img442



29) AUTOCAR PEGASO amb matrícula GI-20101.
Model: 140 (volant a la dreta).
Xassís i motor núm. 356.510.
Places: 39
Aquest autocar fou carrossat per l'Obradors, de Manresa (Bages), i es pintà amb un color beix i vermell. Es va matricular el maig de 1958. El seu titular era la senyora Anna Prat i Bosch, amb adreça al carrer Generalísimo 1-3, de Besalú. El 17 de setembre de 1965 es va vendre a l'empresa JOSÉ GIMFERRER SA, la fàbrica de les saques, per al transport de llurs treballadors des de Banyoles fins a Serinyà.
Els xofers d'aquest Pegaso 140 foren en Joaquim Genís (1958 al 1963) i en Miquel Costa (1963 al 1965).

El Pegaso 140 carrossat per Obradors fotografiat a Besalú (Garrotxa):

img453

Fotografia de la part posterior d'aquest autocar Pegaso:

img454

Una altre fotografia d'aquest Pegaso al Valle de los Caídos:

img452

El Pegaso 140 fotografiat al pont de Besalú:

img455

Interior d'aquest Pegaso 140:

img456

img457

Fotografia d'aquest Pegaso amb una carrosseria de disseny molt reeixit i elegant:

img458

Els 3 autocars de Can Olivet que van participar en l'excursió a Lorda el maig del 1958. D'esquerra a dreta: el GMC, el Pegaso i el Chevrolet amb llurs xòfers.

img461

Dues fotografies dels autocars de Can Olivet que van participar en l'excursió a Lorda el juliol del 1958:

img460

D'esquerra a dreta: Chevrolet amb matrícula GI-6986 conduït per en Ramon Roca "Palet", el Seddon amb matrícula GI-8856 conduït per l'Enric Portas, el GMC amb matrícula GI-8085 conduït per en Raimon Planells, el Ford amb matrícula GI-19115 conduït per en Miquel Fontàs, i el Pegaso amb matrícula GI-20101 conduït per en Joaquim Genís.

Els cinc autocars de Can Olivet amb llurs xòfers i el senyor Joan Brugués i Prat (dempeus).

img459

Dues targetes de transport de vehicle discrecional dels anys 1958 i 1960:

img448

img449

img450

img451



30) TURISME SEAT 1400 TAXI amb matrícula GI-25101.
Places: 6
Aquest taxi fou comprat a Seat de Barcelona, matriculant-se el 26 de setembre de 1959. Fou inscrit a nom del senyor Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 3, de Besalú.

El Seat fotografiat a Serinyà:

img465

img463

La Carme Brugués fotografiada davant del Seat a Banyoles.

img464

Targeta de transport d'aquest Seat:

img462


1 comentari:

  1. Hola!
    Hem obert un fil que crec que us pot interessar al Twitter

    https://twitter.com/AHGirona/status/1158310375357603841

    ResponElimina