dissabte, 18 de setembre del 2010

Els autocars de Can Olivet de Banyoles: finals dels anys 1960 i començaments del 1970 (VIII)

En aquesta crònica hi ha els vehicles de Can Olivet de finals dels anys 1960 i començaments de la dècada de 1970. Són els anys de la consolidació de l'empresa i en que sovintegen els viatges per països europeus. També es comencen a adquirir els primers autocars Pegaso carrossats per SETRA SEIDA.


46) AUTOCAR AVIA amb matrícula GI-85128.
Xassís núm. 3922763
Motor núm. 354-U-72120
HP: 29
Places: 36
Pneumàtics: 8,25 x 20
Carrosseria: Ugarte, de Logronyo.
Aquest autocar el va matricular el 1 de juliol de 1969 el senyor Antoni Cassà i Jordà, d'Olot. El senyor Cassà va vendre'l a la senyora Teresa Albert i Noguera, d'AUTOCARS VILÀ, de Malgrat de Mar (Maresme). El 27 de gener de 1974, la senyora Albert va vendre'l a AUTOCARS BRUGUES OLIVET SA, amb domicili al carrer Nord 117, de Banyoles, per 410.000 pessetes. Aquesta societat va alienar-lo al senyor Lluís Serra i Boada, el 1 de desembre de 1974, per 400.000 pessetes, aportant-lo posteriorment a la societat GIRONABUS i esdevenint el vehicle 5 d'aquesta empresa. Finalment, el 8 de novembre de 1978 fou venut al senyor Joaquim Casademont i Font, de Girona, per 275.000 pessetes.

img593

Documentació administrativa:

img589

img590

img591

img592

img594




47) AUTOCAR AVIA 2500N amb matrícula GI-89265.
Xassís núm. 1325336
Places: 20
Es va matricular el 3 de gener de 1970. Era inscrit a nom del senyor Lluís Serra i Boada, amb adreça al carrer Santa Maria 23, de Girona. El senyor Serra va vendre'l al senyor Joan Brugués i Prat. Finalment, el senyor Brugués va vendre'l al senyor Manuel Fernández, de Pallejà (Baix Llobregat) per 100.000 pessetes.

Fotografies d'aquest autocar Avia 2500 preses al garatge del carrer Pere Alsius, de Banyoles:

img598

img599

img600

Documentació administrativa:

img596

img595

img597




48) AUTOCAR PEGASO 6042 amb matrícula GI-99301
Xassís núm. 899.208
Motor núm: 92100677
HP: 31
Places: 48
Pneumàtics: 9,00 x 20
Carrosseria: Ciscar de Saragossa.
Aquest autocar Pegaso fou comprat al concessionari oficial de Girona, AUTOREMOLCS GIRONA SA, el dia 28 de febrer de 1971. Va circular un mes amb placa verda i va inscriure's a nom del senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Generalísimo 1-3 de Besalú (Garrotxa). El desembre del 1977 es va vendre a l'empresa GIRONABUS SA, esdevenint l'autocar núm. 8. Més endavant, fou venut al senyor Manuel Fernández, de Pallejà (Baix Llobregat).
Els xòfers que van conduir aquest autocar són els següents: en Jaume Suriba i Tubert (del febrer fins el mes de juny de 1971); en Joan Torrent i Caritg (juny-octubre del 1971); en Juan Antonio Esteban i López (anys 1972 i 1973); en Joan Castellà i Mateu (any 1974); en Pere Vilaseca (any 1975); en Jordi Bartrina i en Martí Parcual.

Aquest autocar Pegaso fotografiat al poble de Montcada (L'Horta Nord):

img613

img614

Documentació administrativa:

img608

img609

img610

Autoritzacions d'entrada i circulació per diversos països europeus:

img601

img602

img603

img604

img606

img607

img611

img612




49) AUTOCAR BARREIROS SAETA 35 amb matrícula GI-99708
Xassís núm. 230858
Motor núm. D-34102144
HP: 18
Places: 22
Aquest autocar es va matricular el 10 de març de 1971, sent adquirit per l'empresa FONTANET I TRIADÓ SL, amb adreça al carrer Sant Ignasi 35, de Santa Coloma de Farners. El 1 de desembre de 1974, el senyor Brugués va comprar aquesta empresa. Al cap d'uns anys, FONTANET I TRIADÓ SL fou venuda al senyor Rosendo Palmada, de Vic. Més endavant aquesta empresa es transforma en l'empresa AMPURDAN BUS SA. L'any 1982 aquest Barreiros Saeta 35 és recomprat pel senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Nord 117 de Banyoles. Fou donat de baixa per a llur desballestament el 31 de desembre de 1984.
Els xòfers foren en Miquel Triadó, en Miguel Martin i l'Enric Portas, que cobria el servei de col·legis de Besalú.

L'autocar Barreiros Saeta 35 fotografiat al camí que volta el llac de Banyoles:

img632

img634

img633

img635

Documentació administrativa i tècnica del vehicle:

img615

img616

img617

img618

img619

img620

img622

img623

img624

img625

img626

img628

img629

img630

img631




50) AUTOCAR PEGASO SETRA SEIDA amb matrícula GI-102414.
Xassís núm. 15112270
Places: 61 + c
Pneumàtics: 10,00 x 20
Carrosseria: Setra Seida.
Butaques: Singla F-10
Aquest autocar fou comprat a AUTOREMOLCS GIRONA SA, concessionari oficial Pegaso a Girona, sent matriculat el 12 de juny de 1971. Fou inscrit a nom del senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Generalísimo 1-3, de Besalú. L'any 1984 es va transferir a l'empresa BRUGUÉS OLIVET SA de Banyoles (Pla de l'Estany). Es va donar de baixa el 11 de gener de 1990. Es va vendre a un desballestador el novembre de 1993 per 18.000 pessetes.
Els xòfers d'aquest autocar foren en Jaume Surina i Tubert, en Joan Castellà Mateu, en Jordi Bartrina i Anglada i en Martí Pascual i Pou.

img647

img648

img649

img650

Documentació administrativa:

img636

img637

img638

img639

img640

img641

img642

img643

img644

img645

img646




51) FURGONETA MIXTA EBRO F-108
Xassís núm. FO-23745
Motor Perkins
HP: 12
Aquesta furgoneta Ebro es va matricular el 8 de juliol de 1971, a nom del senyor Antonio Ardilla i Picolo. Fou adquirida a l'empresa CARROSSERIES BERTRAN de Banyoles, inscrivint-se a nom del senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Nord 117, de Banyoles. Es va donar de baixa l'any 1993 per a llur desballestament. Era destinada al servei del garatge.

img658

Documentació administrativa:

img651

img652

img653

img654

img655

img657

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada