divendres, 18 de març del 2011

Trobat un camionet Nazar a Manlleu: crònica d'en Xavier Castells i Quintana.

En el meu cas es pot dir, sense exagerar, que vaig néixer entre camions. El meu pare havia fundat una empresa de transports a Torelló (Osona). Jo i els meus germans hem treballat com a transportistes tota la vida. I els meus fills continuen en aquest sector, on cada cop tot plegat pinta més negre.

Ara que m'he jubilat, tinc el temps i la tranquil·litat per a gaudir de la meva afició que és tot allò relacionat amb el motor, especialment els camions. Els qui seguiu aquest bloc, sabreu que he començat a col·laborar-hi cercant fotografies antigues de transportistes i vehicles, i redactant la crònica respectiva.

Ahir vaig arribar-me fins a Torelló per a recollir unes fotos antigues que conserva un transportista. Vaig aprofitar l'avinentesa per a esmorzar en un bar on hi ha companys de professió. Allà vaig trobar-me amb l'amic Francesc Parramon, de Manlleu, amo de la coneguda agència de transports Canigó.

Un cop ben esmorzars, com mana la tradició, varem visitar la nau de Manlleu on en Francesc Parramon hi guarda els camions i palets. Allà m'esperava una sorpresa: un Pegaso Comet, de la primera sèrie amb el tablier al mig, amb una grua Luna; un camió Ebro C; i per postres, un camionet Nazar que va comprar el pare de l'amic Parramon i que està aturat fa molts anys.

Aquest camionet de 3.500 quilos es va comprar nou a un representant de Nazar que hi havia a la Plana de Vic. Es dedicava al repartiment de paqueteria per Manlleu. Fa uns trenta anys, es va donar de baixa i ha estat guardat en aquesta nau. Ja em disculpareu per la qualitat de les fotografies però està ben amorrat a la paret i colgat d'andròmines.

IMAG0008[1]

securedownload

Foto0348[2]

Un Scania de l'agència Canigó dins de la nau de Manlleu:

Foto0356[2]

Quan vaig sortir de la nau, estava ple de pols. Forma part de l'aficció als camions vells. En altres cròniques us informaré d'altres camions vells que alguns transportistes han tingut la paciència de guardar.


Xavier Castells i Quintana, Sant Andreu del Palomar, març del 2011.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada