dissabte, 27 d’agost del 2011

Els camions d'ENHER: anys 1950 i principis del 1960 (II).


Als anys 1950 ENHER compra vehicles per a poder executar les obres dels embassaments que construïa al riu Noguera Ribagorçana. A diferència d'avui dia que les obres públiques i dels promotors privats es liciten i s'adjudiquen al contractista que presentava un millor preu i garanties, aquells anys les grans empreses tenien vehicles i personal que executava directament les obres.

L'abril del 1957, ENHER importa tres bolquets Euclid per a les obres de l'embassament de Mequinensa, una gran obra pública d'aquells anys. Els camions Euclid tot just descarregats al port de Barcelona:

IMG_8796 Fons fotogràfic d'ENDESA.

IMG_8799 Fons fotogràfic d'ENDESA.

IMG_8800 Fons fotogràfic  d'ENDESA.

IMG_8797 Fons fotogràfic  d'ENDESA.

IMG_8795 Fons fotogràfic d'ENDESA.

IMG_8801 Fons fotogràfic d'ENDESA.


També es va comprar un bolquet Aclo destinat a les obres de l'embassament de Mequinensa, un dels grans projectes executats per ENHER:

IMG_8765 Fons fotogràfic d'ENDESA.

IMG_8766 Fons fotogràfic d'ENDESA.

Les vicissituds de Mequinensa i llur desaparició sota les aigües de l'embassament construït per ENHER son novel·lades en l'extraordinari llibre de Jesús Moncada, "Camí de Sirga", de lectura absolutament recomanable.

Aquest àlbum també conté els populars Land Rovers:

IMG_8805 Fons fotogràfic d'ENDESA.


L'any 1960 s'amplia la flota de camions Pegaso. Tres fotos d'un Pegaso 200 amb sitges de ciment. ENHER era propietària de la planta cimentera de Xerallo, a la comarca del Pallars Jussà:

IMG_8763 Fons fotogràfic d'ENDESA.

IMG_8770 Fons fotogràfic d'ENDESA.

IMG_8767 Fons fotogràfic d'ENDESA.

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada