dijous, 17 de novembre del 2011

Una visita a la base de TRANSPORTS PADROSA de Llers (Alt Empordà) (I).


El passat mes de maig, gràcies a en Josep Salarich, vam tenir l'oportunitat de visitar el Museu de la Tècnica de l'Empordà, una iniciativa de la Fundació Pere Padrosa Puignau i Margarita Pierre i Mallol. Aquest Museu és situat en un edifici del carrer dels Fossos, cantonada Calçada dels Monjos, al centre de la ciutat de Figueres, una vila amb un important oferta cultural de tota mena.

El Museu de la Tècnica de l'Empordà, inaugurat l'any 2004 a l'antic garatge de TRANSPORTS PADROSA, convenientment restaurat i condicionat, aplega una de les col·leccions de màquines d'escriure, estufes, salamandres i màquines de cosir més importants del món. També hi ha curosament restaurat, el segon vehicle matriculat a les comarques de Girona, un Hispano Suiza, al costat d'unes motos Vespa comprades pel senyor Padrosa en llur joventut, igualment admirablement restaurades.

En aquella visita ens va acompanyar el senyor Pere Padrosa Puignau, qui va oferir-nos tota mena d'explicacions de la peces exposades, com havia aplegat aquesta col·lecció, els criteris de selecció i anècdotes d'algunes de les peces, úniques al món.

Després vam visitar la base de TRANSPORTS PADROSA, a Llers, on hi havia uns quants camions clàssics de Can Padrosa, també impecablement restaurats. En aquell encontre, el senyor Padrosa va comentar-nos que hi tenia guardats uns quants Pegasos en un nau propera a Figueres. Teníem curiositat de veure aquests camions que ara són guardats a uns garatges de la base de TRANSPORTS PADROSA, a Llers.

Gràcies a l'amistat del senyor Padrosa amb en Josep Salarich, un xòfer ja jubilat que va treballar a Can Padrosa vint-i-un anys, i amb el senyor Joan Brugués i Prat, quan estudiaven plegats a La Salle Figueres, coneguda popularment com "Els Fossos", van tenir l'oportunitat de poder visitar altre cop la base de TRANSPORTS PADROSA, a Llers, al peu de l'entrada a l'autopista i que disposa de tots els serveis i instal·lacions que ha de menester un transportista.

Dit i fet. El senyor Pere Padrosa acompayat del senyor Castillo ens van rebre a la base de TRANSPORTS PADROSA de Llers el passat dissabte 12 de novembre. A l'exterior de les instal·lacions de Can Padrosa, hi havia un Iveco de l'empresa carregat amb un biga de grans dimensions:

IMG_2235

Un Iveco i un Man fotografiat dins de la base de TRANSPORTS PADROSA. Els dissabtes també es treballa en feines de manteniment:

IMG_2252

Una tractora Mercedes Benz de transports especials:

IMG_2250

La flota de TRANSPORTS PADROSA està constituïda majorment per camions IVECO:

IMG_2253

IMG_2258

Una tractora Volvo de Can Padrosa carregada de material de construcció:

IMG_2266

A la base de Llers, també hi ha uns quants camions vells, com aquest Ebro de material de construcció i el Pegaso 1090 d'una empresa tèxtil d'Olot, amb una carrosseria de Can Sarquella de Banyoles:

IMG_2282

Una fotografia característica de principis dels anys 1970, un Pegaso 1090 i un Ebro, dues marques prou importants, desaparegudes:

IMG_2278

IMG_2275

Un camió de l'empresa GRUES PADROSA, retirat del servei. Deuria fer patxoca quan estava en actiu:


IMG_2287

Un dels models fabricats per ENASA més ben acollits pels transportistes a mitjans dels anys 1980, una tractora Pegaso 1231, de l'empresa INTER EUROPA, pertanyent al GRUP PADROSA, especialitzada en transport internacional:

IMG_2285

Un Pegaso Comet, de la primera època amb el tablier al mig, equipat amb un bolquet, d'un constructor de Figueres:

IMG_2289

Una altre meravella del senyor Padrosa. Un Scammell amb un motor Rolls Royce que funciona amb la precisió d'un rellotge suís:

IMG_2298

Un altre tractora Pegaso 1231, també de l'empresa INTER EUROPA, força picolada:

IMG_2296

Un camió Simca-Unic de l'exèrcit francès:

IMG_2301

Una furgoneta Citroën Dyane, conservada pel senyor Padrosa:

IMG_2330

Tractores Iveco de TRANSPORTS PADROSA, destinades a transport internacional i especial:

IMG_2405

IMG_2423

IMG_2438

Un tractoret de fabricació nordamericana per a aeroports. El senyor Padrosa va comprar-lo al desballestament més gros de l'Estat espanyol, a San Martin de la Vega. El seu motor d'origen, de benzina, li fou substituït per un motor dièsel Ebro fabricat per Motor Ibérica SA:

IMG_2449

No hi ha dubte que visitar la base de TRANSPORTS PADROSA de Llers és per a qualsevol afeccionat als camions un plaer i un munt de sorpreses. Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada