dimecres, 1 d’agost del 2012

Uns quants camions Pegasos de benzina i dièsel 125 i 140 d'empreses i transportistes catalans.

Publicat el catàleg dels camions i autocars Pegaso fabricats per l'Empresa Nacional d'Autocamions SA (ENASA) a les primeries dels anys 1950 a l'antiga fàbrica de la Hispano Suiza ubicada al barri de La Sagrera de Barcelona, propietat de la família Mateu, exposem uns quants camions Pegasos amb motor de benzina i dièsel d'alguns transportistes catalans d'aquells anys:

El primer Pegaso, com no podia ser altrament, és el de TRANSPORTS HOMS del barri del Poblenou de Barcelona, equipat amb motor de benzina i que havia estat de l'empresa ENHER:

Pegaso benzina File0021

Pegaso amb motor de benzina de TRANSPORTS CAPDEVILA de Ripoll, fotografiat al garatge de La Pobla de Lillet (Berguedà):

img486

Pegaso 125 amb motor dièsel d'en Josep Llenas i Reig a la carretera de La Pobla de Lillet:

IMG_3031

Dos Pegasos de l'empresa TRANSPORTS PADROSA de Figueres:

IMG_7382

Pegaso dièsel amb un remolc transportant vi espanyol:

IMG_7393


Pegaso de l'empresa Transports Pau, de Sant Feliu de Pallerols, avui dia propietat d'un col·leccionista asturià:

Pegaso Mofletes a Girona


Pegaso 125 de TRANSPORTS CASTELLS de Barcelona, muntat sobre un xassís d'autocar:

Escanear0009-3[1]

Pegaso dièsel de l'empresa TRANSPORTS PUJOL de Sant Feliu de Codines:

img227

Pegaso que muntava una grua de l'empresa Sagalés de Caldes de Montbui:

PEGASO_SAGALÉS


Uns Pegasos d'ENHER:


IMG_9129

IMG_8755 Fons fotogràfic d'ENDESA.

IMG_8754 Fons fotogràfic d'ENDESA.

IMG_8756 Fons fotogràfic d'ENDESA.

Central elèctrica d'ENHER a Senet (Alta Ribagorça).

Central elèctrica d'ENHER a Senet (Alta Ribagorça).

IMG_9214

IMG_9215

IMG_9031

IMG_8897 Fons fotogràfic d'ENDESA

Pegaso que transportava el Sagrat Cor del Tibidabo. Propietari desconegut:

Outlook


Un Pegaso 125 dièsel fotografiat a la fàbrica d'ENASA, al barri de La Sagrera de Barcelona:

IMG_1780

Tant de bo que amb el treball de recuperació de transportistes que s'impulsa des d'aquest bloc, podem disposar de més retrats d'aquests camions, que era el millor camió que hi havia aquells anys tan difícils de la postguerra. El seu preu i la poca producció impedien que la major part dels transportistes els podessin comprar nous.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada