diumenge, 11 de novembre del 2012

L'accident del Magirus Deutz i el tancament de l'empresa l'any 1981.

El Magirus Deutz, un gran camió en tots els sentits, cobria rutes nacionals i internacionals. Sovint carregava o descarregava als ports espanyols, francesos i italians. En aquest cas, fotografiat en un moll del port de Tarragona:

fot7103

fot7111

fot7133

Fotografiat a Marsella, una de les destinacions habituals de les rutes que cobria SA Transportir:

fot7114

fot7112

fot7113

El Magirus aturat a França, de pas obligat per arribar a Catalunya:

fot7121

fot7122

fot7123

fot7124

El Magirus al costaT d'un camió Unic francés. La modernitat de la cabina del camió alemany destaca acusadament per contrast amb la del camió francés:

fot7131

Fotografiat al port de Gènova, tot esperant per embarcar en un transbordador cap a Barcelona:

fot7132

En aquesta ocasió, el Magirus fotografiat a l'entrada de l'aeroport de Marsella:

fot7134

fot7142

fot7141

El Magirus va patir un greu accident a la carretera Nacional II, al revolt de Bàscara. Un camió carregat de caixes de taronges procedents del País Valencià va tirar-se-li al damunt: 

M. Deutz I

Aquest revolt té avui dia el mateix traçat i perillositat que el dia que va ocórrer aquest accident. L'Estat espanyol, que és titular d'aquesta carretera, la més important de la xarxa de carreteres estatals i que registra el trànsit de camions més elevat, no ha invertit gens en el tram de Barcelona fins a la frontera francesa, llevat de la variant de Sant Daniel, executada a principis dels anys 1990 per alliberar el trànsit que discorria per la ciutat de Girona i que també té una alta accidentalitat.  

Durant les passades dècades s'han executat autovies a dojo a l'Estat Espanyol però la carretera més important espanyola, la Nacional II, n'ha restat exclosa d'aquest ambiciós programa de modernització de la xarxa de carreteres. Qui vulgui circular amb seguretat disposa de l'autopista de peatge. I després n'hi ha que es sorprenen que una majoria de catalans vulgui un estat propi per gestionar directament els seus interessos. 

Com s'aprecia a la fotografia, de resultes del batzac la cabina del Magirus va quedar completament aixafada. No hi havia per manera d'arreglar-la. La solució va ser muntar-li una cabina Pegaso. Aquest treball de reemplaçament va executar-lo Carrosseries Vic, el carrosser de confiança i de sempre d'en Josep Pujol i Vallcorba. La cabina va ser comprada al concessionari oficial Pegaso de Vic, Auto-Suministres Vic SA. En Josep Vallcorba i llur fill Ernest davant del Magirus amb la nova cabina Pegaso, a Marsella:   

Escanear-1

Magirus-2

Un dibuix del camió Magirus amb el semiremolc pintat per en Josep Pujol i Vallcorba:

dibuix j pujol

Per substituir el Magirus, en Josep Pujol va comprar una tractora Barreiros ja usada. Quan va tancar l'empresa l'any 1981, aquesta tractora va adquirir-la un transportista de Caldes de Montbui. Aquest bloc vol agrair a la família Pujol les fotografies i informació de la història de l'empresa de transports familiar, especialitzada en el transport internacional per carretera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada