diumenge, 18 de maig del 2014

Josep Quintana Clé: darreres fotografies (i III).

El senyor Quintana també manifestà interès devers els compressors d'obres que hi havia d'ocasió. Repassats i reparats es podien revendre o exportar a alguns països sud-americans amb els quals hi tenia tractes. En el seu arxiu fotogràfic també hi ha uns quants compressors retratats:

IMG_3455

IMG_3468

IMG_3475

La maquinària nova també centrà l'atenció i l'interès del senyor Quintana. N'és una mostra la fotografia del pati exterior de l'empresa Maquinària d'Obres Públiques SA (MOPSA), representant de la casa Grove, amb la maquinària exposada:

IMG_3456

De les fotografies conservades a l'arxiu del senyor Quintana destacaríem pel seu interès un transport en la dècada de 1970 d'un dúmper extravial damunt d'una góndola arrossegada per una tractora Pegaso 2080 a càrrec de Transportes J. Vergara, amb domicili al carrer Agustín Moreto 25 de Sevilla; aquesta empresa, avui dia desapareguda, mantingué el mateix domicili social i es denominà al cap d'uns anys Transportes Vergara e Hijos SA:  

IMG_3476

IMG_3465

IMG_3466

Quins esbufecs que deuria fer el pobre motor de 260 cavalls de potència arrossegant aquella baluerna de ferro per les carreteres d'aleshores, amb pendents i revolts tancats. I com ha progressat tot plegat, tant les carreteres, autovies i autopistes millorades i executades aquestes darreres dècades mercès, en part, als fons de cohesió europeus, procedents principalment d'Alemanya, i els camions actuals: moderns, còmodes, segurs i potents.

Dues tractores Mercedes Benz franceses retratades pel senyor Quintana; la primera, d'un transportista de Baiona:

IMG_3480

IMG_3479

Targeta de presentació del senyor Josep Quintana Clé amb la seva activitat professional:

IMG_3441

De dreta a esquerra: el Sr. Joan Brugués, el Sr. Josep Barrabés, el Sr. Martí Quintana i el Sr. Miquel Patinyo:

IMG_3482

Aquests articles ens han permès de recuperar la figura d'en Josep Quintana Clé, un gran emprenedor. Procedent d'una família de basters que reparaven bicicletes i vehicles en els anys 1940 i 1950, la seva passió per la mecànica, capacitat de treball, visió dels negocis i facilitat pel comerç el convertiren en un destacat constructor d'obra que treballà arreu d'Espanya per compte pròpi i per compte de les grans constructores espanyoles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada